fredag 15. april 2011

hjemme hos

      Stil:     Hybelen er veldig liten, og har mørkt tre bord på to av veggene i rommet. Dette gir en slags hytte aktig    følelse. på veggen bak hvor sofan står er det hvit tapet. På veggen der inngangsdøren er plassert er det hvit murvegg. på gulvet er det hvitt teppegulv. møblene går i samme tre farge som veggen, som er i eik, som går i gylldene brun toner. Tekstilene i rommet er i brun og beige toner. Hele rommet går i ton i ton. Det gjør at rommet gir en rolig og harmonisk følelse.

     Teksturer:

                
                                                                                       
        
                                                                           


 Kontraster:
             

                
                    

           



   
    Ny stil:
 Jeg synes at den stilen som hybelen er innredet i blir litt for kjedelig for meg, som liker litt mer farger og en mer moderne stil.
Derfor ville jeg ha byttet ut tre veggene med lyse beige vegger over hele rommet, og en beige tapet med mønster på, der det er mur. Gulvet har jeg byttet ut med ett oljet mørkt gulv i eike laminat. Det er mer hygienisk og lettere å rengjøre en teppegulvet. Det gir i tillegg en fin grunnfølelse til resten av rommet. Sofan er i mørkegrå farge med lilla puter i for å få kontrast til den grå sofaen, og gir en sterk farge til rommet, som skiller seg ut blandt det ellers gråe og hvite. Den store tunge Stressless stolen er byttet ut med en liten og lett, trendy design stol i lilla farge som tar igjen lilla fargen i putene. formen på stolen som gjør at følelsen av rommet virker mer større og mer åpent, og luftig, og ikke så gammelt og tungt.  De gule lampene er byttet ut med hvite lamper og bildene i rommet er mer trendy.
Veggsegsjonen er stor, tung og mørk. Den har jeg byttet ut med en liten hvit kommode som er lavere og man får se mer av den siden av veggen.Det passer fint siden jeg har valgt å ha en mønstret tapet der. Oppå kommoden har jeg en svart lampe. Over har jeg en enkel hvit hylle, hvor jeg kan ha forskjellige ting på.
De hvite gardinene har jeg byttet ut med grå gardiner for å ta igjen litt av grå fargen fra sofan. og at det skal bli lys og mørk kontraster i rommet. De hvite persiennene er byttet ut med svarte. siden veggen er beige og for å få litt kontraster der, og gir en litt mer trendy stemning.
Jeg har prøvd og ikke gå så mye i ton i ton i dette rommet, å heller prøvd å ha litt mer kontraster å skapt litt mer liv og spenning.  Å la kun veggene være ton i ton og la resten gå mer i nabo farger som lilla og blå toner. mens det er noen nøytrale farger som grått og sort, for at det ikke skal bli for mye. i tillegg  har jeg litt grønne planter som frisker opp.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar